Onze werkwijze
Professioneel en met respect voor de eigen wensen, persoonlijkheid, interesses en gewoonten
De ondersteuning van uzelf, uw partner, ouder of ander familielid is een vertrouwenskwestie. Tenslotte legt u een thuis, een stuk zorg, verzorging en een stuk van het leven in andermans handen. Wij begrijpen dat. U mag professionaliteit en discretie verwachten. En resultaat. Onze aanwezigheid zal er mede voor zorgen dat u (of uw bemantelde) een hogere kwaliteit van leven ervaart doordat u zich gezien en gehoord weet. Maar DE GEZELLIN brengt ook gezelligheid, rust en structuur met onverdeelde aandacht. Wanneer wij na een bezoek of uitstap afscheid van u nemen, laten wij u zo goed mogelijk verzorgd achter. Bij 'niet pluis'-gevoel, ondernemen wij adequate actie. Bij ons bent u in goede handen.
De ondersteuning van uzelf, uw partner, ouder of ander familielid is een vertrouwenskwestie. Tenslotte legt u een thuis, een stuk zorg, verzorging en een stuk van het leven in andermans handen. Wij begrijpen dat. U mag professionaliteit en discretie verwachten. En resultaat. Onze aanwezigheid zal er mede voor zorgen dat u (of uw bemantelde) een hogere kwaliteit van leven ervaart doordat u zich gezien en gehoord weet. Maar DE GEZELLIN brengt ook gezelligheid, rust en structuur met onverdeelde aandacht. Wanneer wij na een bezoek of uitstap afscheid van u nemen, laten wij u zo goed mogelijk verzorgd achter. Bij 'niet pluis'-gevoel, ondernemen wij adequate actie. Bij ons bent u in goede handen.
Uw GEZELLIN
DE GEZELLIN werkt met vaste medewerkers; ons team biedt u integriteit, deskundigheid en continuïteit. Niet voor niets begeleiden wij onze cliënten jarenlang en is de cliënttevredenheid en -loyaliteit hoog. Uw vaste GEZELLIN, iemand die u kent en die precies weet wat uw wensen en gewoonten zijn, en die uw feedback direct vertaalt in nóg betere dienstverlening, hoe fijn is dat?
Uw GEZELLIN is plezierig in de omgang, veelzijdig en representatief. Onze ondersteuningsstijl is persoonsgericht & belevingsgericht. Dat betekent dat wij aansluiten bij de belevingswereld en gevoelens van onze cliënt. Wat belangrijk is voor de cliënt, is belangrijk voor DE GEZELLIN. Eigen regie, gezamenlijkheid en gelijkwaardigheid zijn hiervan de bouwstenen.
Wanneer u iemand toelaat in uw privédomein wilt u natuurlijk ook het gevoel hebben dat de dingen waar u aan gehecht bent, in goede handen zijn. Alle GEZELLINNEN beschikken uiteraard over een Verklaring Omtrent het Gedrag, maar belangrijker nog: zij zijn vaste medewerkers die samen de waarden van DE GEZELLIN met betrekking tot betrokkenheid en integriteit, inhoud geven.
In aanwezigheid van uw GEZELLIN voelt u zich daarom gekend, gerespecteerd en veilig. Te allen tijde zullen wij uw belangen naar eer, geweten en vermogen behartigen. De ethische en praktische waarden en normen zoals opgenomen in de Nationale beroepscode van Verpleegkundigen en Verzorgenden zijn hierbij onze leidraad. Omdat wij cliëntgericht werken, bent u doorlopend verzekerd van de beste ondersteuning; wij bewegen continu mee met uw wensen en behoeften. In geval van vakantie of ziekte zorgen wij voor een plezierige collega-GEZELLIN zodat uw ondersteuning gewoon doorloopt.
DE GEZELLIN werkt met vaste medewerkers; ons team biedt u integriteit, deskundigheid en continuïteit. Niet voor niets begeleiden wij onze cliënten jarenlang en is de cliënttevredenheid en -loyaliteit hoog. Uw vaste GEZELLIN, iemand die u kent en die precies weet wat uw wensen en gewoonten zijn, en die uw feedback direct vertaalt in nóg betere dienstverlening, hoe fijn is dat?
Uw GEZELLIN is plezierig in de omgang, veelzijdig en representatief. Onze ondersteuningsstijl is persoonsgericht & belevingsgericht. Dat betekent dat wij aansluiten bij de belevingswereld en gevoelens van onze cliënt. Wat belangrijk is voor de cliënt, is belangrijk voor DE GEZELLIN. Eigen regie, gezamenlijkheid en gelijkwaardigheid zijn hiervan de bouwstenen.
Wanneer u iemand toelaat in uw privédomein wilt u natuurlijk ook het gevoel hebben dat de dingen waar u aan gehecht bent, in goede handen zijn. Alle GEZELLINNEN beschikken uiteraard over een Verklaring Omtrent het Gedrag, maar belangrijker nog: zij zijn vaste medewerkers die samen de waarden van DE GEZELLIN met betrekking tot betrokkenheid en integriteit, inhoud geven.
In aanwezigheid van uw GEZELLIN voelt u zich daarom gekend, gerespecteerd en veilig. Te allen tijde zullen wij uw belangen naar eer, geweten en vermogen behartigen. De ethische en praktische waarden en normen zoals opgenomen in de Nationale beroepscode van Verpleegkundigen en Verzorgenden zijn hierbij onze leidraad. Omdat wij cliëntgericht werken, bent u doorlopend verzekerd van de beste ondersteuning; wij bewegen continu mee met uw wensen en behoeften. In geval van vakantie of ziekte zorgen wij voor een plezierige collega-GEZELLIN zodat uw ondersteuning gewoon doorloopt.
Ons elektronisch cliëntendossier (ECD)
Wij beschikken over een eigen elektronisch cliëntendossier. In ons systeem zetten wij de zorg- of begeleidingsvraag van de cliënt. Wanneer de cliënt akkoord gaat met ons plan, worden er acties afgestemd, zodat de zorgvraag zo goed mogelijk wordt ingevuld. Onze dienstverlening wordt jaarlijks door ons met u geëvalueerd. Een andere belangrijke rol van ons systeem is het over en weer rapporteren over het wel en wee van de cliënt: van het plannen van een tandartsafspraak tot het verhalen over een uitstap die gemaakt is. Met uw toestemming kunnen wij ook andere betrokkenen toegang geven tot uw dossier, zodat er een harmonieuze samenwerking ontstaat.
De gegevens die wij invoeren zijn direct beschikbaar in de app voor de cliënt en de zorgmedewerker is direct op de hoogte van actuele wijzigingen in de zorgplanning en wijzigingen in de gezondheids- of leefsituatie van de cliënt. De cliënt heeft dankzij de app inzage in zijn of haar dossier en weet wie er op welk moment langskomt.
Wij beschikken over een eigen elektronisch cliëntendossier. In ons systeem zetten wij de zorg- of begeleidingsvraag van de cliënt. Wanneer de cliënt akkoord gaat met ons plan, worden er acties afgestemd, zodat de zorgvraag zo goed mogelijk wordt ingevuld. Onze dienstverlening wordt jaarlijks door ons met u geëvalueerd. Een andere belangrijke rol van ons systeem is het over en weer rapporteren over het wel en wee van de cliënt: van het plannen van een tandartsafspraak tot het verhalen over een uitstap die gemaakt is. Met uw toestemming kunnen wij ook andere betrokkenen toegang geven tot uw dossier, zodat er een harmonieuze samenwerking ontstaat.
De gegevens die wij invoeren zijn direct beschikbaar in de app voor de cliënt en de zorgmedewerker is direct op de hoogte van actuele wijzigingen in de zorgplanning en wijzigingen in de gezondheids- of leefsituatie van de cliënt. De cliënt heeft dankzij de app inzage in zijn of haar dossier en weet wie er op welk moment langskomt.
Begeleiding & vervoer
We beschikken over een auto met een wat hogere instap, zodat wij u comfortabel naar uw (zorg-)afspraak kunnen brengen en u ter plaatse kunnen begeleiden. Voor extra veiligheid hebben wij een uitgebreide auto-inzittendenverzekering afgesloten. Een ongeluk zit per slot van rekening in een klein hoekje. Omdat wij een all-in tarief hanteren worden autokosten niet apart aan u doorberekend. Helaas zijn wij wel genoodzaakt door ons gemaakte parkeerkosten aan u door te belasten.
Onze twee Rollz Motion2 rolstoelen kunnen getransformeerd worden in een rollator (zie hier de filmpjes hoe dit werkt). De Rollz heeft kleine achterwielen en moet daarom door iemand geduwd worden. In de conventionele Breezy Basix2 rolstoel kunt u zichzelf kunt voortbewegen. Mocht u een rollator nodig hebben, of willen uitproberen: de Topro Troja staat voor u klaar. Voor noodgevallen hebben we ook nog een paar elleboogkrukken met anatomisch gevormd handvat beschikbaar.
We beschikken over een auto met een wat hogere instap, zodat wij u comfortabel naar uw (zorg-)afspraak kunnen brengen en u ter plaatse kunnen begeleiden. Voor extra veiligheid hebben wij een uitgebreide auto-inzittendenverzekering afgesloten. Een ongeluk zit per slot van rekening in een klein hoekje. Omdat wij een all-in tarief hanteren worden autokosten niet apart aan u doorberekend. Helaas zijn wij wel genoodzaakt door ons gemaakte parkeerkosten aan u door te belasten.
Onze twee Rollz Motion2 rolstoelen kunnen getransformeerd worden in een rollator (zie hier de filmpjes hoe dit werkt). De Rollz heeft kleine achterwielen en moet daarom door iemand geduwd worden. In de conventionele Breezy Basix2 rolstoel kunt u zichzelf kunt voortbewegen. Mocht u een rollator nodig hebben, of willen uitproberen: de Topro Troja staat voor u klaar. Voor noodgevallen hebben we ook nog een paar elleboogkrukken met anatomisch gevormd handvat beschikbaar.
Zorghulpmiddelen
Mochten wij zorghulpmiddelen nodig hebben om veilig en verantwoord te kunnen werken, zoals bijvoorbeeld handschoenen, schort, schoenhoezen of anderszins, dan neemt uw GEZELLIN deze hulpmiddelen mee. De kosten hiervoor neemt DE GEZELLIN voor haar rekening en worden niet apart aan u doorberekend.
Mochten wij zorghulpmiddelen nodig hebben om veilig en verantwoord te kunnen werken, zoals bijvoorbeeld handschoenen, schort, schoenhoezen of anderszins, dan neemt uw GEZELLIN deze hulpmiddelen mee. De kosten hiervoor neemt DE GEZELLIN voor haar rekening en worden niet apart aan u doorberekend.
Netwerk
De scheiding tussen zorg & welzijn is steeds meer aan het verdwijnen; zorg- en welzijnsprofessionals werken steeds meer samen om thuiswonende ouderen de juiste zorg en ondersteuning te kunnen bieden, afgestemd op de wensen en voorkeuren van de cliënt. Daarom werken wij samen in het medische en sociale domein: zodat u langer thuis kunt blijven wonen en u zoveel mogelijk zelf de regie in handen houdt.
Wij delen ons netwerk graag met u: van de wijkzuster, de thuiszorg, de huisarts en praktijkondersteuner tot de fysiotherapeut en de tandarts. En nog veel meer lokale zorg- en dienstverleners.
De scheiding tussen zorg & welzijn is steeds meer aan het verdwijnen; zorg- en welzijnsprofessionals werken steeds meer samen om thuiswonende ouderen de juiste zorg en ondersteuning te kunnen bieden, afgestemd op de wensen en voorkeuren van de cliënt. Daarom werken wij samen in het medische en sociale domein: zodat u langer thuis kunt blijven wonen en u zoveel mogelijk zelf de regie in handen houdt.
Wij delen ons netwerk graag met u: van de wijkzuster, de thuiszorg, de huisarts en praktijkondersteuner tot de fysiotherapeut en de tandarts. En nog veel meer lokale zorg- en dienstverleners.
Service
Kan niet - bestaat niet is ons motto. Wij fietsen om voor uw doosje Macarons, hollen langs de Apotheek, wanneer de auto van uw dochter het heeft begeven, kortom; ad-hoc klussen beschouwen wij als een plezierige uitdaging - niet als een corvee. Wij moedigen onze cliënten aan om ons te bellen wanneer ze iets nodig hebben en ze deze boodschap zelf niet kunnen doen of wanneer ze elders geen gehoor vinden. Ons doel is dat u met een gerust hart de avond of het weekend in kunt gaan. At your service!
Kan niet - bestaat niet is ons motto. Wij fietsen om voor uw doosje Macarons, hollen langs de Apotheek, wanneer de auto van uw dochter het heeft begeven, kortom; ad-hoc klussen beschouwen wij als een plezierige uitdaging - niet als een corvee. Wij moedigen onze cliënten aan om ons te bellen wanneer ze iets nodig hebben en ze deze boodschap zelf niet kunnen doen of wanneer ze elders geen gehoor vinden. Ons doel is dat u met een gerust hart de avond of het weekend in kunt gaan. At your service!
Wanneer wij u helaas niet kunnen helpen
Soms kunnen wij u helaas niet helpen. Dit is het geval wanneer u verpleging c.q. verpleegtechnische handelingen nodig hebt of wanneer er sprake is van complexe somatische en/of psychische problematiek zonder dat er een coördinerend verpleegkundige (of arts) betrokken is. Graag verwijzen wij u dan door, zodat uw hulpvraag op de juiste plaats terecht komt.
Soms kunnen wij u helaas niet helpen. Dit is het geval wanneer u verpleging c.q. verpleegtechnische handelingen nodig hebt of wanneer er sprake is van complexe somatische en/of psychische problematiek zonder dat er een coördinerend verpleegkundige (of arts) betrokken is. Graag verwijzen wij u dan door, zodat uw hulpvraag op de juiste plaats terecht komt.
De kleine lettertjes
Uiteraard beschikken wij over uitstekende referenties, een Verklaring Omtrent het Gedrag en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering Persoonlijke Dienstverlening alsook een uitgebreide auto-inzittendenverzekering.
Op 17 oktober 2022 hebben wij onze herziene Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder inschrijvingsnummer 60390263.
Onze klachtenregeling loopt via Klachtenportaalzorg. Deze organisatie werkt conform de eisen en regelgeving zoals vastgelegd in de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (WKKGZ). Alle details over de klachtenregeling vindt u hier.
Hoe wij met uw privacy om gaan, leest u hier. Onze cliënten ontvangen bij aanvang van onze dienstverlening ons privacybeleid inzake zorgverlening.
Alle voornoemde documenten sturen wij onze cliënten op verzoek graag toe.
Uiteraard beschikken wij over uitstekende referenties, een Verklaring Omtrent het Gedrag en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering Persoonlijke Dienstverlening alsook een uitgebreide auto-inzittendenverzekering.
Op 17 oktober 2022 hebben wij onze herziene Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder inschrijvingsnummer 60390263.
Onze klachtenregeling loopt via Klachtenportaalzorg. Deze organisatie werkt conform de eisen en regelgeving zoals vastgelegd in de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (WKKGZ). Alle details over de klachtenregeling vindt u hier.
Hoe wij met uw privacy om gaan, leest u hier. Onze cliënten ontvangen bij aanvang van onze dienstverlening ons privacybeleid inzake zorgverlening.
Alle voornoemde documenten sturen wij onze cliënten op verzoek graag toe.