Onze werkwijze
Professionele ondersteuning
De ondersteuning van uzelf of iemand die u dierbaar is, is een vertrouwenskwestie. Het is een grote stap om een onbekende toe te laten in uw persoonlijke domein. DE GEZELLIN weet dit en handelt daarom professioneel, empathisch en discreet. Door onze jarenlange ervaring zijn wij in staat om in korte tijd een zeer effectief ondersteuningsplan te ontwikkelen en uit te (laten) voeren. Eigen regie, gezamenlijkheid en gelijkwaardigheid zijn hiervan de bouwstenen. Door onze inzet herwint de cliënt zijn autonomie en neemt de druk op de mantelzorger snel af. Wij zorgen voor maatwerk met oog voor detail, zonder de grote lijn uit het oog te verliezen.
De ondersteuning van uzelf of iemand die u dierbaar is, is een vertrouwenskwestie. Het is een grote stap om een onbekende toe te laten in uw persoonlijke domein. DE GEZELLIN weet dit en handelt daarom professioneel, empathisch en discreet. Door onze jarenlange ervaring zijn wij in staat om in korte tijd een zeer effectief ondersteuningsplan te ontwikkelen en uit te (laten) voeren. Eigen regie, gezamenlijkheid en gelijkwaardigheid zijn hiervan de bouwstenen. Door onze inzet herwint de cliënt zijn autonomie en neemt de druk op de mantelzorger snel af. Wij zorgen voor maatwerk met oog voor detail, zonder de grote lijn uit het oog te verliezen.
De 'achterkant' van onze dienstverlening
Minstens zo belangrijk is de heldere en vlotte manier waarop wij communiceren met onze cliënt en zijn of haar mantelzorger. Wij zijn altijd bereikbaar wanneer u vragen of zorgen hebt. Ook besteden wij alle aandacht aan de manier waarop onze dienstverlening wordt geadministreerd. Uw zorg- of begeleidingsvraag wordt vastgelegd in ons elektronisch cliëntendossier. Deze gegevens zijn direct beschikbaar in de app voor de cliënt. Na ons bezoek schrijven wij een dagrapportage waarin u kunt lezen wat wij hebben gedaan en hoe dit is beleefd. Onze factuur met urenstaat volgt altijd maandelijks achteraf en wordt toegevoegd aan dit dossier. Overzicht, transparantie en bescherming van uw privacy zijn hier de sleutelwoorden.
Minstens zo belangrijk is de heldere en vlotte manier waarop wij communiceren met onze cliënt en zijn of haar mantelzorger. Wij zijn altijd bereikbaar wanneer u vragen of zorgen hebt. Ook besteden wij alle aandacht aan de manier waarop onze dienstverlening wordt geadministreerd. Uw zorg- of begeleidingsvraag wordt vastgelegd in ons elektronisch cliëntendossier. Deze gegevens zijn direct beschikbaar in de app voor de cliënt. Na ons bezoek schrijven wij een dagrapportage waarin u kunt lezen wat wij hebben gedaan en hoe dit is beleefd. Onze factuur met urenstaat volgt altijd maandelijks achteraf en wordt toegevoegd aan dit dossier. Overzicht, transparantie en bescherming van uw privacy zijn hier de sleutelwoorden.
Zorghulpmiddelen
Mochten wij zorghulpmiddelen nodig hebben om veilig en verantwoord te kunnen werken, zoals bijvoorbeeld handschoenen, schort, schoenhoezen of anderszins, dan neemt uw GEZELLIN deze hulpmiddelen mee. De kosten hiervoor neemt DE GEZELLIN voor haar rekening en worden niet apart aan u doorberekend.
Mochten wij zorghulpmiddelen nodig hebben om veilig en verantwoord te kunnen werken, zoals bijvoorbeeld handschoenen, schort, schoenhoezen of anderszins, dan neemt uw GEZELLIN deze hulpmiddelen mee. De kosten hiervoor neemt DE GEZELLIN voor haar rekening en worden niet apart aan u doorberekend.
Netwerk
De scheiding tussen zorg & welzijn is steeds meer aan het verdwijnen; zorg- en welzijnsprofessionals werken steeds meer samen om thuiswonende cliënten de juiste zorg en ondersteuning te kunnen bieden, afgestemd op de wensen en voorkeuren van de cliënt. Daarom werken wij samen in het medische en sociale domein: zodat u langer thuis kunt blijven wonen en u zoveel mogelijk zelf de regie in handen houdt.
Wij delen ons netwerk graag met u: van de wijkzuster, de thuiszorg, de huisarts en praktijkondersteuner tot de fysiotherapeut en de tandarts. En nog veel meer lokale zorg- en dienstverleners.
De scheiding tussen zorg & welzijn is steeds meer aan het verdwijnen; zorg- en welzijnsprofessionals werken steeds meer samen om thuiswonende cliënten de juiste zorg en ondersteuning te kunnen bieden, afgestemd op de wensen en voorkeuren van de cliënt. Daarom werken wij samen in het medische en sociale domein: zodat u langer thuis kunt blijven wonen en u zoveel mogelijk zelf de regie in handen houdt.
Wij delen ons netwerk graag met u: van de wijkzuster, de thuiszorg, de huisarts en praktijkondersteuner tot de fysiotherapeut en de tandarts. En nog veel meer lokale zorg- en dienstverleners.
Duurzaamheid
DE GEZELLIN is zich bewust van de noodzaak om ‘groen’ en ‘duurzaam’ na te streven. Maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft invloed op diverse onderdelen van de organisatie en vraagt een ‘nieuwe’ en ‘groene’ manier van denken en handelen. DE GEZELLIN maakt gebruik van één kantoor, waarbij wij de doelstelling hebben om in 2030 klimaatneutraal (circulair) kunnen werken. Om hier naartoe te werken volgen we de actualiteit op de voet; vooral de visie op duurzaamheid vanuit de zorgbranche. Wij hechten eraan om met respect met andermans spullen om te gaan. Daarom laten wij de kraan niet onnodig lopen, hebben we geen onnodige verlichting aan, verwarmen geen ruimtes waar de cliënt niet komt. Kortom: we gaan zuinig en dus duurzaam om met have en goed van onze cliënt.
DE GEZELLIN is zich bewust van de noodzaak om ‘groen’ en ‘duurzaam’ na te streven. Maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft invloed op diverse onderdelen van de organisatie en vraagt een ‘nieuwe’ en ‘groene’ manier van denken en handelen. DE GEZELLIN maakt gebruik van één kantoor, waarbij wij de doelstelling hebben om in 2030 klimaatneutraal (circulair) kunnen werken. Om hier naartoe te werken volgen we de actualiteit op de voet; vooral de visie op duurzaamheid vanuit de zorgbranche. Wij hechten eraan om met respect met andermans spullen om te gaan. Daarom laten wij de kraan niet onnodig lopen, hebben we geen onnodige verlichting aan, verwarmen geen ruimtes waar de cliënt niet komt. Kortom: we gaan zuinig en dus duurzaam om met have en goed van onze cliënt.
De kleine lettertjes
Uiteraard beschikken wij over uitstekende referenties, een Verklaring Omtrent het Gedrag en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering Persoonlijke Dienstverlening alsook een uitgebreide auto-inzittendenverzekering.
Op 17 oktober 2022 hebben wij onze herziene Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder inschrijvingsnummer 60390263.
Onze klachtenregeling loopt via Klachtenportaalzorg. Deze organisatie werkt conform de eisen en regelgeving zoals vastgelegd in de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (WKKGZ). Alle details over de klachtenregeling vindt u hier.
Hoe wij met uw privacy om gaan, leest u hier. Onze cliënten ontvangen bij aanvang van onze dienstverlening ons privacybeleid inzake zorgverlening.
Alle voornoemde documenten sturen wij onze cliënten op verzoek graag toe.
Uiteraard beschikken wij over uitstekende referenties, een Verklaring Omtrent het Gedrag en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering Persoonlijke Dienstverlening alsook een uitgebreide auto-inzittendenverzekering.
Op 17 oktober 2022 hebben wij onze herziene Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder inschrijvingsnummer 60390263.
Onze klachtenregeling loopt via Klachtenportaalzorg. Deze organisatie werkt conform de eisen en regelgeving zoals vastgelegd in de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (WKKGZ). Alle details over de klachtenregeling vindt u hier.
Hoe wij met uw privacy om gaan, leest u hier. Onze cliënten ontvangen bij aanvang van onze dienstverlening ons privacybeleid inzake zorgverlening.
Alle voornoemde documenten sturen wij onze cliënten op verzoek graag toe.
Wanneer wij u helaas niet kunnen helpen
Soms kunnen wij u helaas niet helpen. Dit is het geval wanneer u verpleging c.q. verpleegtechnische handelingen nodig hebt of wanneer er sprake is van complexe somatische en/of psychische problematiek zonder dat er een coördinerend verpleegkundige (of arts) betrokken is. Graag verwijzen wij u dan door, zodat uw hulpvraag op de juiste plaats terecht komt.
Soms kunnen wij u helaas niet helpen. Dit is het geval wanneer u verpleging c.q. verpleegtechnische handelingen nodig hebt of wanneer er sprake is van complexe somatische en/of psychische problematiek zonder dat er een coördinerend verpleegkundige (of arts) betrokken is. Graag verwijzen wij u dan door, zodat uw hulpvraag op de juiste plaats terecht komt.