Vandaag bezocht ik een cliënt die werkzaam was geweest als arts. Hij vroeg mij hoe het toch mogelijk was dat er tegenwoordig in de zorg zoveel nadruk ligt op technische vaardigheden en protocollen. 'Waar is de menselijke maat gebleven?', vroeg hij zich af.
In de column van Marcel Levi van 14 maart 2017, leest u hoe men in het Engelse ziekenhuis patiëntvriendelijkheid in de praktijk brengt. Dit sluit naadloos aan op het concept van DE GEZELLIN waarbij wij onze cliënten op de meest persoonlijke manier willen ondersteunen. Ik had mij al aangemeld voor het congres 'Gastvrij Leiderschap' in september en ben erg benieuwd naar de verhalen van de diverse sprekers. Feit is dat er veel gezondheidswinst (en dus besparingen voor o.a. de ziektekostenverzekeraars) te behalen valt wanneer de patiënt (of in mijn geval: cliënt) zich veilig en gezien voelt.
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
AuteursSusan Archieven
Februari 2021
Categorieën
Alles
|