DE GEZELLIN
  • Home
  • Wat wij doen
    • Werkwijze >
      • Intramuraal
      • Op pad
      • Leefwensen Scan
      • Beeldzorg
    • Voor wie? >
      • Over dementie
    • Over DE GEZELLIN >
      • Werkelijk gastvrij
    • Tarieven & Financiering
  • Contact
    • Informatie voor mantelzorgers
    • Rolstoel lenen?
    • Brochure ontvangen
    • Magazine ontvangen
    • Stel uw vraag
    • Zorg-Zangeres
    • ENGLISH
  • Nieuws / Blog
    • Agenda
    • DE GEZELLIN tv
  • Winkel
    • NINEE wandelstokken
    • Blue Badge accessoires
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy
    • Ruilen

wacht  niet  langer!

8/1/2018

0 Reacties

 
Foto
In onze praktijk merken wij regelmatig dat ouderen veel te lang wachten met het inschakelen van ondersteuning. Ondanks het feit dat kinderen of mantelzorg het onderwerp blijven aankaarten, is het een enorme drempel om daadwerkelijk te starten. Vaak is er al sprake van reguliere thuiszorg die medicijnen aanbiedt en helpt bij wassen en aankleden. Maar dan blijft er nog genoeg over:
 
Dagelijks functioneren
Voor jezelf zorgen, (nieuwe) grenzen kennen, omgaan met tijd, hulp kunnen vragen.
 
Het lichaam
Gezondheid, fitheid, pijn, slapen, eten, conditie, bewegen.
 
Sociale contacten
Steun, erbij horen, zinvolle dingen doen, interesse in de maatschappij.
 
Mentaal welbevinden
Onthouden, communiceren, concentreren, vrolijk zijn, omgaan met verandering, gevoel van controle.
 
Kwaliteit van leven
Balans, genieten, geluk, veiligheid.
 
Zingeving
Zinvol leven, idealen, levenslust, blijven leren, vertrouwen, acceptatie, dankbaarheid.
 
Kwaliteit van leven wordt vaak sluipenderwijs minder en de oudere accepteert dit omdat men zich niet ‘afhankelijk’ wil voelen. Graag gaan wij met de cliënt en eventuele familie en mantelzorg het gesprek aan om te luisteren naar de wensen en zorgen die zij hebben over ondersteuning. Op het moment dat wij daadwerkelijk met een cliënt gaan werken gaat de acceptatie altijd snel. De cliënt ervaart dat  hij/zijzelf nog steeds de regie heeft en de reactie is bijna altijd: ‘Dit had ik jaren eerder moeten doen’.
 
Wanneer wij in een vroeger stadium worden ingeschakeld is er meer ruimte voor preventie op alle gebieden: medicatietrouw, voeding, beweging, ontspanning en algemeen welzijn. Dit vertaalt zich direct in een cliënt die zowel geestelijk als lichamelijk beter in zijn vel zit. Bovendien hebben wij minder tijd nodig om de cliënt te ondersteunen waardoor de kosten lager zijn. En op het moment dat er opgeschaald moet worden, bijvoorbeeld vanwege een ziekenhuistraject of het uitvallen van een vaste mantelzorger, dan kent de cliënt ons inmiddels zo goed dat er vertrouwen is en de cliënt zich snel aanpast aan de nieuwe situatie.
 
Om topzorg te kunnen leveren willen wij de tijd nemen om de cliënt vertrouwd te laten raken met ons en andersom. De eerste kennismaking is vaak in aanwezigheid van kinderen of mantelzorg. De tweede keer is met de cliënt alleen. Hierna wordt door alle partijen beoordeeld of er een ‘klik’ is en of er een vervolgafspraak kan worden gemaakt. En wellicht het allerbelangrijkste: wij werken met één vaste ‘Gezellin’ en één vaste back-up per cliënt.  
 
Per jaar bezoeken wij meerdere congressen op het gebied van ouderenzorg omdat wij op de hoogte willen zijn van de nieuwste inzichten en ontwikkelingen. Stilstand is immers achteruitgang. Wanneer wij de zorg op ons nemen kunnen wij bovendien alle betrokkenen informeren over hoe het met de cliënt gaat en wat we precies hebben gedaan via ons vernuftige Elektronisch Cliënt Dossier. Dit systeem draait op een server in een datacentrum dat  ISO 27001 & 9001 gecertificeerd is; uw privacy is gewaarborgd.

Belt u ons gerust eens op voor een vrijblijvende kennismaking. We stellen ons graag aan u voor!
0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    Foto

    Auteurs

    Susan

    Archieven

    April 2021
    Maart 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augustus 2020
    Juli 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    Oktober 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Maart 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    September 2018
    April 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    December 2017
    November 2017
    Oktober 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    Juni 2015

    Categorieën

    Alles
    Advanced Style
    Ari Seth Cohen
    Behandeling
    Booming Brabant
    Bouw Kantoor
    Buren
    Communiceren
    Dementie
    Dr. Hanneke C. Beerens
    Familie
    Fortune Cookie
    Geheugen
    Hulp Kunnen Vragen
    Jurk
    Kantoor
    Kwaliteit Van Leven
    Kwetsbare Ouderen
    Ladies Companion
    Langspeelplaat
    Mantelzorgvervanging
    Omroep Brabant
    Ondersteuning
    Ondervoeding
    Ouderenpsychologen
    Overleg
    Pinnen
    Promotieonderzoek
    Reizende Boeken
    Rijbewijs
    Rolstoel
    Servies
    Sint
    Spijkerbroek
    Vertellen
    Wachten
    Website
    Weerstand (omgaan Met)

    RSS-feed

Adres (alleen op afspraak)
DE GEZELLIN
Vinkenbos 2
4851 ER Ulvenhout
Foto
Contact
[t] 06 24 28 15 78
[e] service@degezellin.nl


24/7 bereikbaar via

WhatsApp, Signal & VIP Live
+31 6 24281578

Foto
Info
KvK 60390263
BTW NL002112824B52
​AGB code 41418107





Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
(c) 2014 - 2022 DE GEZELLIN
Specialist in ouderenwelzijn sinds 2014
Alle content op deze website is beschermd via copyright & Benelux merkenrecht

Met dank aan MAAN, Van Vondel Txt, Sprangers Fotografie &  Pixabay
  • Home
  • Wat wij doen
    • Werkwijze >
      • Intramuraal
      • Op pad
      • Leefwensen Scan
      • Beeldzorg
    • Voor wie? >
      • Over dementie
    • Over DE GEZELLIN >
      • Werkelijk gastvrij
    • Tarieven & Financiering
  • Contact
    • Informatie voor mantelzorgers
    • Rolstoel lenen?
    • Brochure ontvangen
    • Magazine ontvangen
    • Stel uw vraag
    • Zorg-Zangeres
    • ENGLISH
  • Nieuws / Blog
    • Agenda
    • DE GEZELLIN tv
  • Winkel
    • NINEE wandelstokken
    • Blue Badge accessoires
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy
    • Ruilen