Het gevoel waarmee je een cliënt achterlaat, is het gevoel waarmee deze cliënt zich jou zal herinneren. Wanneer wij op het punt staan om afscheid te nemen, dan nemen we daar ruim de tijd voor. We staan niet met de deurklink in onze handen om naar de volgende cliënt te rennen. We luisteren met aandacht en vragen ons af wat we nog zouden kunnen doen om deze cliënt fijn achter te laten. Het bed nog een keertje opschudden? Een schoon glas water neerzetten? Meestal is aan al deze voorwaarden al voldaan, en volstaat het om te luisteren naar de cliënt en te laten merken dat je hem (of haar) hebt gehoord. Het bieden van oprechte aandacht en het geven van een gevoel van veiligheid; zodat de cliënt zich gekend en gezien voelt. Dat is het geheim van het gevoel dat nooit vergeten wordt.
Mensen vergeten wat je hebt gezegd Vergeten wat je hebt gedaan Maar vergeten nooit welk gevoel je ze hebt gegeven
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
AuteursSusan Archieven
April 2021
Categorieën
Alles
|