Agenda
Op 10 november 2020 zijn wij aanwezig bij 'Samen koken & lekker eten in de zorg'
Speciaal voor StudieArena verzorgt Lisette de training Eten en drinken als waardevolle activiteit. Of je het nu hebt over samen met cliënten aardappelen schillen om de motoriek op orde te houden of smaakvolle appelmoes maken, eten en drinken is zoveel meer dan een optelsom van voedingsstoffen. Tijdens deze training leer je diverse manieren waarop je met eten en drinken aan de slag kunt tijdens je dagelijkse werkzaamheden.
Deze training ontdek je hoe je met kleine inspanningen de geur- en smaakbeleving van een maaltijd kunt verbeteren, smaak herinneringen kunt inzetten en hoe je een eetmoment zo aangenaam mogelijk kunt laten zijn. En passant leert chef-kok Lisette je ook nog de kneepjes van haar vak. Na deze training ga je vol nieuwe kennis en inspiratie naar huis. De volgende onderwerpen aan de orde:Hoe kun je eten en drinken inzetten als middel om je cliënten activeren en in hun kracht te zetten? Hoe prikkel je met kleine inspanningen de zintuigen en kun je de geur- en smaakbeleving van een maaltijd verbeteren?
Hoe kun je fingerfood aanbieden en waarom zou je dat eigenlijk doen? Wat zijn smaak herinneringen en hoe kunnen ze je helpen om het menu nog beter af te stemmen op de smaakvoorkeuren van de cliënten? Wat is gastvrijheid en hoe betrek je door middel van eten en drinken de familie bij het dagelijks leven van de cliënten? Deze eendaagse training is voor zorgprofessionals die zich inzetten voor mensen met dementie en/of een verstandelijke beperking.
Over de trainer: Lisette Bossert werkte lange tijd als chef-kok in de keuken van Kloosterhotel ZIN. Sinds 2004 heeft ze haar eigen bedrijf Bossert Kookwerken. Ze werkt als culinair coach in de ouderen- en gehandicaptenzorg en inspireert medewerkers uit alle lagen van de zorgorganisatie om samen koken en lekker eten op de kaart te zetten. Daarnaast ontwikkelde Lisette ‘de tafel van de smaak herinnering’, een proef-, beleef- en kookactiviteit voor mensen met dementie en is zij auteur van het boekje ‘Toen was koken heel gewoon’.
Deze training ontdek je hoe je met kleine inspanningen de geur- en smaakbeleving van een maaltijd kunt verbeteren, smaak herinneringen kunt inzetten en hoe je een eetmoment zo aangenaam mogelijk kunt laten zijn. En passant leert chef-kok Lisette je ook nog de kneepjes van haar vak. Na deze training ga je vol nieuwe kennis en inspiratie naar huis. De volgende onderwerpen aan de orde:Hoe kun je eten en drinken inzetten als middel om je cliënten activeren en in hun kracht te zetten? Hoe prikkel je met kleine inspanningen de zintuigen en kun je de geur- en smaakbeleving van een maaltijd verbeteren?
Hoe kun je fingerfood aanbieden en waarom zou je dat eigenlijk doen? Wat zijn smaak herinneringen en hoe kunnen ze je helpen om het menu nog beter af te stemmen op de smaakvoorkeuren van de cliënten? Wat is gastvrijheid en hoe betrek je door middel van eten en drinken de familie bij het dagelijks leven van de cliënten? Deze eendaagse training is voor zorgprofessionals die zich inzetten voor mensen met dementie en/of een verstandelijke beperking.
Over de trainer: Lisette Bossert werkte lange tijd als chef-kok in de keuken van Kloosterhotel ZIN. Sinds 2004 heeft ze haar eigen bedrijf Bossert Kookwerken. Ze werkt als culinair coach in de ouderen- en gehandicaptenzorg en inspireert medewerkers uit alle lagen van de zorgorganisatie om samen koken en lekker eten op de kaart te zetten. Daarnaast ontwikkelde Lisette ‘de tafel van de smaak herinnering’, een proef-, beleef- en kookactiviteit voor mensen met dementie en is zij auteur van het boekje ‘Toen was koken heel gewoon’.
Op 30 september zijn wij aanwezig bij het congres GASTVRIJ LEIDERSCHAP
Patiënten willen ervaren dat er oprechte aandacht voor ze is. Organisaties met een onderscheidend vermogen op het gebied van gastvrijheid, laten dan ook een positieve beleving na en worden beter beoordeeld. Zorgorganisaties doen er al veel aan om klantbeleving op de kaart te zetten. Maar in welke kleine dingen zit gastvrijheid eigenlijk? Wat wil de patiënt zelf? Hoe gaat u dit gesprek aan? Hoe stemt u uw bedrijfsvoering hierop af? En hoe zorgt u ervoor dat gastvrijheid bij alle medewerkers centraal komt te staan?
Gastvrij leiderschap
Een goede klantbeleving begint bij goed leiderschap. Op 30 september 2020 kijken we naar de elementen waaruit gastvrij leiderschap is opgebouwd. U krijgt concrete handvatten voor het creëren van de juiste randvoorwaarden om gastvrijheid in uw organisatie vanzelfsprekend te maken.
U krijgt antwoord op de volgende vragen:
Gastvrij leiderschap
Een goede klantbeleving begint bij goed leiderschap. Op 30 september 2020 kijken we naar de elementen waaruit gastvrij leiderschap is opgebouwd. U krijgt concrete handvatten voor het creëren van de juiste randvoorwaarden om gastvrijheid in uw organisatie vanzelfsprekend te maken.
U krijgt antwoord op de volgende vragen:
- Wat is gastvrijheid in de ogen van de patiënt?
- Hoe brengt u de patiëntreis in kaart?
- Hoe kunt u tot een klantgerichte cultuur komen?
- Welke rol speelt leiderschap bij klantbeleving en gastvrijheid?
- Welke aansprekende praktijkvoorbeelden zijn er binnen én buiten de zorg? Welke succesfactoren en valkuilen ervaren zij?
Onze koffieochtend is helaas ten prooi gevallen aan het Corona virus
Hoe en wat precies, leest u hier.